Linképítés

Döntéseink nagy részénél figyelembe vesszük mások ajánlásait. A Google rangsorolásában is az egyik legfontosabb tényező az, hogy mennyi és milyen weboldalak hivatkoznak a sajátunkra.
Mi kialakítjuk Önnek az optimális linkstratégiát és megépítjük hozzá a linkeket.

Kapcsolat

Miért van szükség linképítésre?

 
A linképítés a keresőoptimalizálás egyik legfontosabb ága, mert a keresőmotorok számára az egyik lényeges rangsorolási tényező a weboldalak linkprofilja. Minél több prémium link épül egy weboldalra, annál jobban szerepel a rangsorolásban. Nélkülük a legnagyobb gondossággal elkészített weboldal sem fog jó eredményeket elérni.   

Mi az a link?

 
A link, más néven backlink a webhelyen elhelyezett hivatkozás amely egy másikra mutat . A SEO-ban nagyon fontos a szerepe. Gyakorlatilag az egyik weboldal ajánl egy másik weboldalt és ezzel jelentősen növelheti a forgalmát.
 
A jó minőségű backlinkek a SEO egyik legfontosabb tényezője. A rossz minőségű backlinkek (spam link) alig, vagy egyáltalán nem értékesek.

Hogyan változik a linképítés potenciális ügyféllé?

 
A találati lista és ennek az rangsorolás módszere a tömör válasz. Potenciális ügyfelet azzal nyerhetünk, ha a Google keresőjében előkelő pozíciókat szereznek meg a kulcsszavaink, melyekre klikkelve minél többen meglátogatják az oldalainkat.  Az első algoritmus gyakorlatilag csak a backlinkek alapján működött. Azóta több ezer változtatást hajtottak végre, de a három legnagyobb súlyú szempont között még mindig ott szerepel.  Nem nyilvános, hogy a Google miként veszi figyelembe az algoritmusában a backlinkeket. Azonban az biztos, hogy a helyezések meghatározásánál a Google nem csak a honlap fejlesztésébe fektetett energiát pontozza. A világháló rólunk kialakított véleményét is figyelembe veszi. Ennek legfőbb eleme a honlapunkra mutató linkek száma és minősége. Körülbelül ugyanúgy, ahogyan az emberek között kialakul a vélemény egy konkrét személyről mások véleménye alapján.
 
Például: Ha szépen dolgozó szobafestőt keres valaki, akkor a sarki kocsmába betérve hangosan kérhet ajánlásokat. Ha a törzsvendégek rámutatnak a közöttük ülő „aranykezű” festő ivócimborájukra, akkor rögtön lesz pár tucat ajánlásunk. Utána ha megkérdezi az iskolaigazgatót, de ő másik szakembert ajánl, akkor egyetlen ajánlás fog a több tucattal szemben állni. Valószínűleg mégsem a többség által javasolt szaki kapja a megbízást. Ennek az oka éppen az ajánlás erőssége. Az igazgató által adott egyetlen bizalomszavazat erősebb, mint a vendéglátóipari egységből érkező több tucat ajánlás együtt.
 
A Google algoritmusa némi túlzással hasonló elven működik. Nyilvántartja az adott weboldal összes linkjének az értékeléshez szükséges adatait. Többek között:
  • Milyen erősek ezek a linkek – vagy ahogyan szakmailag mérjük, milyen domain rating (DR) vagy domain authority (DA) értékkel bírnak.
  • Hány darab van belőlük.
  • Mikor épültek és honnan.
Amelyik oldalnak a linkportfólióját erősebbnek találja az algoritmus, azt a találati listán előbbre sorolja. 

Mit kell figyelembe venni a linképítés során?

 
A Google sok paramétert megvizsgál. Ezek közül a legfontosabb befolyásoló tényezők az értékelésnél – ezért a linkmarketing kialakításánál nekünk is figyelembe kell venni:
  • Az életszerűség. Az algoritmus vizsgálja a növekedés ütemét. Ha hirtelen sok linket kapnak az oldalak, sok különböző domainről, akkor black hat, azaz fekete kalapos linkprofilra fog következtetni. Ugyanígy gyanús, ha a világ különböző országaiból, különböző nyelvű oldalakról érkeznek a backlinkek. Ezt nem a világhálót használó emberek természetes tevékenységéből eredő növekedésnek tudja be, hanem manipulációnak, amit nem jutalmaz. Az oldal méretéhez, látogatószámához mérten arányos növekedést díjazza.
  • A link darabszám számít, azonban az életszerűségbe ennek is bele kell férnie.
  • A sokféleség. Vajon melyik érték nagyobb? Ha egy ember dicséri sokszor ugyanazt a terméket, vagy ha sok személy, egymástól függetlenül alkot jó véleményt ugyanarról a termékről. A keresőmotor jutalmazza a sokféleséget. A sok weboldalról, különböző IP-címekről épült hivatkozásokat részesíti előnyben.
  • Megbízhatóság. A keresőmotorok hozzárendelnek egy megbízhatósági mutatót is a weboldalakhoz. Ez az úgynevezett TrustRank. A hivatkozó weboldal megbízhatósága befolyásolja a róla épült backlink értékét. A megbízhatósági érték meghatározásánál figyelembe veszik például a domain korát, a biztonsági tanúsítványait és a rajta lévő tartalom minőségét. Egy spam oldalnak, vagy azonosított linkfarmnak minősített oldalról épülő link értéke gyakorlatilag nulla.
  • A hivatkozó oldal értéke. A sok link nem jelent automatikusan nagy link értéket. Minél magasabb DR értékű weboldal hivatkozik a sajátunkra, annál nagyobb a róla épült hivatkozás ereje.
  • A hivatkozás kontextusa. A Google megérti, hogy van-e releváns kapcsolódása a hivatkozó oldalnak az oldalunkkal, vagy a szövegkörnyezetnek, ahonnan a link épült. Egy sapkákra specializálódott magyar webshopra mutató backlinkről nehéz elhinni a relevanciát, ha az egy sushi étterem honlapjáról épült. Rontja a helyzetet, ha az étterem weboldala angol nyelvű és Japánban van, japán IP címmel. Egy ilyen link ereje töredéke egy releváns link értékének.
  • Follow (dofollow) kontra nofollow vagy sponsored attribútumok. Alapértelmezetten minden hivatkozás follow, azaz olyan link ami már teljes értékű. Ha a hivatkozó oldal tulajdonosa bármilyen okból nem akarja az oldala értékének a továbbítását a hivatkozott oldalra, akkor nofollow címkével láthatja el. Ezzel azt jelzi a keresőmotornak, hogy az adott hivatkozást hagyja figyelmen kívül. Amennyiben fizetett hirdetésről van szó, ezt is lehet jelezni. Nem mindegy, hogy a saját oldalunkra az egyes kategóriákból milyen arányban mutatnak backlinkek.

Prémium linképítés

 
Ha a weboldaldalunkhoz erős, komoly előnyt adó hivatkozásokat akarunk szerezni, akkor ebben az esetben a prémium linképítés nyújtja megoldást. Hangsúlyt kell helyezni az értékes backlinkek megszerzésére. Az interneten fellelhető linképítés árak jellemzően nem részletezik milyen háttérmunka áll a backlinkek építése mögött. A legértékesebb hivatkozások építését megelőzően érdemes a weboldalra testreszabottan kialakítani a linképítési stratégiát keresőoptimalizálás folyamatában. Ennek részei
  • A meglévő hivatkozások analitikájának elkészítése és tételes elemzése.
  • A toxikus hivatkozások eltávolítása - az összes URL átvizsgálása után.
  • Versenykörnyezet elemzés, fő konkurensek link hivatkozásainak elemzése.
  • A landing pagekre mutató link erősségének és számosságának megállapítása, kulcsszó elemzés és versenytárselemzés.
 
A prémium linkek megbízható magas DR értékű, nem toxikus oldalakról épülnek releváns tartalmi környezetből. Jellemzően horgonyszöveges, de ez nem feltétel. Nem ritka, hogy egy témához kapcsolódó cikk is íródik, amely a kiválasztott oldalra felkerül és erre történik a linképítés a megfelelő szóról. A folyamat nagy körültekintést igényel, amelynek a végeredménye egy nagyon erős backlink az oldalunkra. Emiatt a prémium linképítés a linképítés árak között a legdrágább kategóriák közé tartozik.
  linképítés